• Home
  • Klokkenluider

Klokkenluider

U bevindt zich momenteel in de rubriek van de TekniPlex website m.b.t. meldingen van klokkenluiders. 

Een klokkenluider is iemand die overtredingen opmerkt waarop TekniPlex toezicht houdt, en deze overtredingen meldt aan het bedrijf. 

Het gaat om overtredingen of inbreuken binnen de volgende domeinen:

  • Financiële diensten, producten en markten, voorkoming van witwassen van geld,
  • Bestrijding van belastingfraude,
  • Sociale fraudebestrijding.
  • Overheidsopdrachten,
  • Terrorismefinanciering,
  • Productveiligheid en product-conformiteit,
  • Veiligheid van het vervoer,
  • Bescherming van het milieu, stralingsbescherming en nucleaire veiligheid,
  • Veiligheid van levensmiddelen en diervoeders, diergezondheid en dierenwelzijn,
  • Volksgezondheid,
  • Consumentenbescherming,
  • Bescherming van de persoonlijke levenssfeer en persoonsgegevens, en beveiliging van netwerk- en informatiesystemen,
  • De financiële belangen van de Europese Unie,
  • Inbreuken in verband met de Europese interne markt.

Het contactpunt klokkenluiders is niet bedoeld voor het indienen van klachten als klant bij een financiële instelling, noch voor het signaleren van persoonlijke conflicten met werkgevers of zakenpartners. 

Voor vragen van consumenten en klachten zijn er andere communicatiekanalen beschikbaar, zowel binnen als buiten TekniPlex. 

Een overzicht van deze instanties en hun specifieke rol is te vinden op de TekniPlex website.

TekniPlex waarborgt de vertrouwelijkheid van de identiteit van melders. Meldingen van klokkenluiders kunnen ook anoniem worden gedaan. De wet voorziet in bescherming voor personen die te goeder trouw een overtreding melden bij TekniPlex.

Meldingen moeten TekniPlex in staat stellen de feiten te onderzoeken. 

Daarom moeten de feiten nauwkeurig en gedetailleerd worden beschreven en indien mogelijk worden ondersteund met bewijsstukken.

Meldingen kunnen worden ingediend via verschillende kanalen: via het contactpunt klokkenluiders op deze website, telefonisch, schriftelijk of tijdens een persoonlijke ontmoeting.

Contactformulier